Što je zapravo autoplin i zašto se sve više o njemu raspravlja?
Autoplin nije nikakva novost. U automobile se ugrađuje vec 40-tak godina, ali svoju ekspanziju doživljava u zadnjih par godina, jer postaje zanimljiv kao alternativa sve skupljem benzinu i dizelu.
LPG (liquefied petroleum gas), koja u prijevodu znači Ukapljeni Naftni Plin (UNP), smjesa je propana i butana, a najčešće se za isti koristi naziv autoplin.
Ukapljeni naftni plinovi (UNP)
Ukapljeni plinovi sastoje se od ugljikovodika s tri ili četiri ugljikova atoma (propan, butan). Oni postaju tekućine uz nešto više tlakove (od 0.7 do 1.7 MPa, ovisno o sastavu plina) pri temperaturi okoline.
Ogrjevna moć ukapljenih naftnih plinova je oko 44.4 MJ/kg.
Ukapljeni plinovi iz rafinerija sadrže ugljikovodike olefinske grupe, koji nisu zasićeni vodikom, pa su pogodniji za uporabu u kemijskoj industriji. Nasuprot tome, ukapljeni naftni plinovi dobiveni iz sirove nafte i prirodnog plina neposredno nakon eksploatacije sastavljeni su od ugljikovodika parafinske grupe (alkana), koji su zasićeni vodikom. Njihova je upotreba više orjentirana na kućanstva, iako se i ukapljeni plin iz rafinerije može koristiti kao gorivo u kućanstvima i industriji.
Ekonomičnost
Nestabilne i relativno visoke cijene naftnih derivata tjeraju na razmišljanje o alternativnom pogonu. Propan-butan plin idealan je za uvođenje u automobile s obzirom da je jeftin, ne traži kompliciranu ugradnju i u konačnici preplovljuje cijenu korištenja automobila s benzinskim motorima.
Ugradnja je, osim toga, i prilično jeftina jer se isplaćuje u vrlo kratkom roku.